neettantaly

neettantaly

neettantaly

neettantaly

جاذبه های گردشگری مشهد

خانه ملک مشهد

khanemalek.jpg

خانه ملک مشهد مربوط به اواخر دوره قاجاریه است و در مشهد قرار دارد، ضلع شرقی خیابان امام، روبروی اداره دارائی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۷۷به‌عنوان یکی از آثار ملی ایرانبه ثبت رسیده است .این آثار یکی از نمونه منزل های زیبای برجا مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود که در گذشته بسیار وسیع تر بوده اما تنها بخش بیرونی آن برجای مانده که شامل دو طبقه است. طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است. خانه ملک امروزه مرکز هنر های سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی می باشد. حمام خانه ملک تنها نمونه حمام تاریخی خصوصی دوره خود در شهر مشهد شناسایی شده که در سال 1385 به عنوان خانه گردشگری انتخاب شده است. خانه ملک یکی از محیط های تاریخی تور مشهد نوروز 96می باشد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

khanemalek2.jpg

khanemalek1.jpg

مسجد هفتاد و دو تن مشهد

از جمله زیبا ترین بناهای تاریخی دوره نهم هجری - قمری مسجد هفتاد و دو تن مشهد کهمقبره امیر غیاث الدین ملک شاه نیز در آنجا واقع شده است می باشد، که واقع در ضلع جنوب غربی حرم مطهر، در خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ شده است. مرمت و باسازی این مسجد را شمس الدین محمد تبریزی در سال ۸۵۵ (ه.ق) عهده دار شدند. مسجد هفتاد و دو تن مشهد دارای دو گنبد با ارتفاع 4/17 متر و دو گلدسته بی نظیر و ایوان های اطراف به ارتفاع 4/9 متر می باشد. این بنای تاریخی بی نظیر و زیبا با کاشی های زیبا آراسته شده است و به زمان تیموری برمیگردد این مسجد زیبا مورد علاقه بسیاری از زائران تور مشهد می  باشد.



پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج در 7 کیلومتری مشهد واقع شده است که این منطقه گردشگری با ۷ حوضچه طبیعیِ که بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارد که آب جاری در این حوضچه ها بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر ریخته می شود و رودخانه مسیرش رو ادامه می دهد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» مختلف، به علت تخریب شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.این منطقه توریستی بکر و با صفا یکی از پر بازدید ترین منطقه گردشگری تور مشهد می باشد.برای رسیدن به زیباترین وارامش بخش ترین جاذبه گردشگری شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کرد و بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده،گردشگران تور مشهد به دوراهی می رسند. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدهند تا به میدان مانندی برسند وگردشگران باید بدانند اگر قصد سفر به این منطقه رو دارند بعد از رسیدن به این میدان باید مابقی راه را که حدود ۲ کیلومتر است را پیاده روی کنند و همچنین گردشگران تور مشهد مراقب سنگ های صاف و صیقلی باشند  تا صحیح و سالم به «پارک طبیعی هفت حوض مشهد » برسند.


حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع)، که با نام مرسوم حرم امام رضا (ع) شناخته می‌شود، دربرگیرنده آرامگاه هشتمین امام شیعیان در شهر مشهد، ایران است. این مجموعه ۷۰ هکتار مساحت داشته و دارای ۲۶ رواق (بنای سرپوشیده) و ۹ صحن (فضای باز) و ۶ مدخل ورودی به نام بست می باشد.علی بن موسی الرضا در ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ قمری در مدینه چشم به جهان گشود و در سن ۵۵ سالگی به دست مامون عباسی به شهادت رسیده اند. روضه منوره شامل فضایی مربع شکل که مساحت آن ۱۸۹٫۰۳ متر مربع بوده که از این فضا ۱۷٫۱۵ متر مربع آن مساحت ضریح می‌باشد. روضه منوره از طریق چهار صفه بزرگ در چهار جانب به داخل و خارج حرم مرتبط می‌شود.حرم مقدس امام (ع) هر ساله زاِیران تور مشهد زیادی را  به خود می بیند.


باغ موزه نادر شاه مشهد :

_موزه_نادر_شاه_مشهد_3.jpg

آرامگاه نادر شاه بنایی است درمجموعه باغ موزه نادریدر شهر مشهدکه به یادبود نادر شاه افشاردر سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحونطراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاهمیباشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاهرا نمایش میدهد.

باغ موزه نادرشاه در چهارراه شهدامشهدواقع شده است. در این موزه مجسمه سنگی از نادر شاه افشار قرار دارد که به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. در این موزه غرفه هایی زیادی موجود است که شامل نمایشگاه عکس های مربوط به حوادث دوره نادرافشار می باشد. همچنین این موزه شامل انواع اسلحه ششلول, سلاح سرد و گرم, انواع شمشیر, خنجر و تجهیزات جنگی می باشد که به دوره های مختلف قاجار, صفوی و افشاریه برمی گردد. این باغ به دستور نادر شاه در سال۱۱۴۵روبه روی حرم امام رضا ساخته شده است. در این موزه شما می توانید تمامی اشیائی که به دوره های قبل به الخصوص زمان قاجار برمی گردد را ببینید.

مطالب مرتبط :

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد بهمن 95

تور مشهد اسفند 95

تور مشهد نوروز 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد از کیش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.