neettantaly

neettantaly

neettantaly

neettantaly

هتل های کیش

گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش در پیاده‌رو ضلع شرقی خیابان سنایی واقع شده که با سردیس‌هایی از هنرمندان شاخص ایرانی آذین بندی شده است. این مکان با نورپردازی مناسب و زیبایی که دارد،مکانی جهت آشنایی مسافران تور کیش با هنرمندان این مرز و بوم بوده است. فضای بسیار زیبایی که این مکان دارد،به علاقه‌مندان این امکان را می دهد که با اساتید عکس یادگاری بگیرند.در واقع گذر هنرمندان کیش به منظور معرفی هنرمندان مشهور کشور عزیزمان و همچنین نشان دادن فرهنگ ایران و هنرمندانش به کشورهای دیگر،طراحی شده است.گذر هنرمندان کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با تقلید از بوستان دانشوران در سال ۱۳۷۸ ساخته شده و کم کم بر تعداد تندیس های آن اضافه گردیده است.

نام تعدادی از هنرمندانی که تندیس آنها در گذر هنرمندان کیش نصب شده، عبارتند از:
ابوالحسن صبا، موسیقیدان و سازنده ساز-غلامحسین بنان، موسیقیدان و خواننده آواز-شریف لطفی، پیرنیا، معمار-قنبری مهر، هنرمند هنرهای دستی-غلامحسین امیرخانی، خوشنویس -عزت الله انتظامی موسیقیدان-علی محمد حیدریان، نقاش-حسین بهزاد، نقاش مینیاتو-مرتضی ممیز، طراح گرافیک-غلامحسین سپنتا، سینماگر-کریم ، بازیگر-عیسی بهادری، طراح قالی-هادی میرمیران، معمار-محمد تقی جعفری، علامه -پروین اعتصامی، شاعر-مرتضی آوینی، فیلمساز دفاع مقدس-جلال آل احمد، نویسنده و مترجم -فرشچیان، نقاش-شهریار، شاعر-امیرکبیر، صدر اعظم و....

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.


قایق های کف شیشه ای کیش

قایق های کف شیشه ای کیش که در اسکله تفریحی در جزیره کیش مستقر هستند، با استفاده از نورافکن امکان گشت دریایی شبانه را برای گردشگران تور کیش فراهم آورده اند.آب های اطراف جزیره کیش محل زندگی انواع موجودات دریایی از جمله مرجان ها، ماهای تزئینی و خوراکی، توتیاها، خرچنگ ها، ستاره دریایی و ... می باشد و قایق های کف شیشه ای تماشای این زیبایی ها را ممکن کرده اند. این قایق ها مسافتى را طى کرده تا به منطقه اى که ازدیاد ماهى و مرجان است رسیده،همچنین طى عبور از نواحى مختلف ساحل مسافران تور کیش مى توانند مرجان ها و سایر موجودات دریایى کف دریا را نیز مشاهده کنند.بدین ترتیب یکی از تجربه های ناب و متفاوت در جزیره کیش، گردش با قایق های کف شیشه ای می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

 

کلبه هور کیش

کلبه هور کیش دماغه ای در غربی ترین بخش جزیره کیش واقع شده و بستر آن صخره ای بوده و افرادی که علاقه مند به ماهیگیری هستند، اغلب این ناحیه را برای ماهیگیری انتخاب می کنند. تنوع ماهیان، صدف ها و لاک پشت ها در این ناحیه جذابیت این تفریح را چندین برابر کرده است.این مکان دارای آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن های بزرگ می باشد که محل مناسبی برای استراحت مسافران و ساکنان این جزیره بوده است.آب شورى که با استفاده از نیروى باد از اعماق زمین به بالا کشیده مى‌شود، با استفاده از انرژى خورشیدى شیرین و قابل استفاده می شود.

لنجی که حدودا ده سال پیش به گل نشسته، در امتداد ساحل این کلبه جلوه ای بسیار زیبا به این منطقه اختصاص داده است. این لنج حدودا 200 متر از ساحل دریا فاصله داشته و با زیباسازی روشنایی شب همانند مرواریدی در آب های خلیج فارس می درخشد. برخلاف کشتی یونانی که بیانگر رونق تجارت بین المللی کیش در گذشته می باشد، این لنج به گل نشسته نمادی از کار و تلاش بومیان جزیره کیش در شغل سنتی ماهیگیری می باشد. همچنین در این کلبه آبگرمکن خورشیدی و انواع اجاق‌هاى خورشیدى به نمایش گذاشته می شود. استفاده از این سیستم‌ها براى عموم  مردم آزاد می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش که در قدیمی ترین محله جزیره کیش واقع شده، به همت بومیان کیش راه اندازی شده و قدمتی 200 ساله دارد.این مکان دارای 200 متر مربع مساحت بوده و متشکل از 15 اتاق و 2 حیاط مجلسی و خانوادگی می باشد و به منظور معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، نحوه زندگی و صنایع دستی بومیان کیش و توسعه گردشگری،با موافقت سازمان منطقه آزاد کیش به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شده که نمادی از اصالت میهمان نوازی مردمان جزیره کیش می باشدخانه مردم شناسی برای بومیان کیش به ویژه اهالی سفین قدیم به واسطه گذراندن دوران مکتب خانه و فراگیری قرآن دارای جایگاه ویژه ای بوده و به حاج عبدالله ابن شاهین یکی از سرشناس ترین و محبوب ترین اشخاص بومی کیش تعلق داشته،این شخص تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی آن زمان بود که به حرفه نجاری و گلافی ( لنج سازی ) نیز مهارت داشته و این منزل را از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

حدود هزار بافت سنتی و معماری این خانه با وسایل و امکانات سنتی آن در 60 سال گذشته حفظ شده و بخش هایی از آن نیز با استفاده از مصالح بومی بازسازی شده است.حیاط آن دارای دو ایوان و دو اتاق بزرگ برای پذیرایی از مسافران تور کیش است.لازم به ذکر است که زنان در گذشته در این حیاط رفت و آمد نداشتند اما حیاط خانوادگی یا همان (زنانه) متعلق به زنان و دختران خانه بوده و مردان غریبه اجازه ورود به این محوطه را نداشته اند. این مکان همچنین از بخش هایی مثل مجلس (اتاق مهمان مردان)، اتاق زمستانی ، چندول (انبار خرما و محل استحصال شیره خرما ) ، مطبخ ( آشپزخانه ) ، بیت العود ( اتاق خواب ) ، بیت الافروخ ( مکتب خانه ) ، بیت القهوه ( اتاق مهمان زنان )  و ... تشکیل شده است.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده و مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار دارد. این مجموعه دارای فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و تنها دلفیناریوم در ایران می باشد. در دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى شمالى، شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن نگهداری شده و بازدیدکنندگان می‌توانند از هنرنمایی آنان که توسط مربیان ایرانی تربیت شده اند، دیدن کرده و لذت ببرند.در استخرهایى که با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب از آب دریا پر شده اند،در کل ۲۱ پستاندار دریایى نگهدارى شده است.همواره گردشگران تور کیش با اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند.فضای سبز پارک دلفین نیز با بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌ هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان پوشیده شده است که با توجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن در نوع خود بی‌نظیر می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور کیش زمستان 95

تور کیش دی 95

تور کیش بهمن 95

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96

تور کیش از شیراز

تور کیش از تبریز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از کرمانشاه

تور کیش از مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.